Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
kofejn
Založen: 3.4.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Kutnohorsko
|
Zaslal: út duben 03, 2007 9:16 am Předmět: Pár tech. dotazů |
|
|
Ahoj vespolek,
měl bych pár technických dotazů k Zastávce.
Je nutné přidávat do naturalu aditivum? Hlava je hliníková, tak předpokládám i sedla ventilů.
Nenašel jsem přepínač na výstražná světla, vlastní ho fárokára?
Na kolik litrů je nádrž? Víc jak 20l se mi tam dát nepodařilo. Kecá mi asi měřák a nemám nervy jet až na dno.
Jinak tohle auto vlastním lehce přes měsíc, a jsem z něj nadšen . Motor příjemně překvapil výkonem a v provozu se nestratí, uvnitř je hodně místa i na zadních sedačkách. Mám výhrady k převodovce, dostat tam 1.st a často i 2.st je prostě loterie, přerušovač na blikny žije vlastním životem a musím dávat znamení o změně směru s vééélkým přestihem . Zavírání dveří vyžaduje fakt ránu . No a fárokára na ostatní řidiče funguje jako červená na bejka, musí ji předjet za každou cenu a někdy je pro ně velké sousto.
Michal _________________ Nový majitel "fárokáry". Vše je původní, 61000km při koupi, r.v. 1978. |
|
Návrat nahoru |
|
|
zastavaman Site Admin
Založen: 13.2.2007 Příspěvky: 116
|
Zaslal: út duben 03, 2007 9:41 am Předmět: |
|
|
vítej, vezmu to popořadě:
- aditivum spíše ano (není nezbytné, ovšem přátelé fiatisté tvrdí, že tím spíše prospěješ)
- výstražné blinkry, stejně jako (velmi pravděpodobně) couvačku Zastava neměla a nemá, pokud je tam ovšem někdo nenamontoval extra
- nádrž má 38 litrů (viz příručka, kterou si můžeš stahnou odsud http://www.zastava.cz/tech.htm)
- převodovka a problémy s jedničkou a dvojkou jsou takovej evergrýn, s tim nic nenaděláš, pokud ovšem převodovku nezrepasuješ
- přerušovač je mechanickej, tak se nediv, neni ale problém dát tam elektronickej, třeba z felicie, zapojení zvládne skoro každej, tak složitý to neni
a pokud máš nějaký fotky, tak je pošli _________________ Zastava navždy a ještě déle! |
|
Návrat nahoru |
|
|
kofejn
Založen: 3.4.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Kutnohorsko
|
Zaslal: út duben 03, 2007 9:58 am Předmět: |
|
|
Díky za odpovědi. Dneska jsem prvně natankoval Naturál a je to o moc lepší (ventily už necvrknou). Přerušovač asi nový dám, tenhle je děs ( to i v embéčku je lepší) a vystražná světla dám vedle spínače světel. Fotky zatím nemám, ale tak nablejskaný jako vaše stroje není . Přední blatníky mají lehkou korozi a barva je hovínková červenohnědá (v TP červená základní). Dal jsem za autíčko 4000 Kč s tím, že se na něm přítelkyně naučí jezdit a pak ho odstavím (STK do 31.5.2008), ale asi to přehodnotím . Pneumatiky jsou nový a akumulátor taky, má závěs na vozejk dobře to topí - dobrý stroj. Už jsem na něm najezdil 1000km.
Za odkaz na příručku díky, nějak jsem to přehlíd.
Michal _________________ Nový majitel "fárokáry". Vše je původní, 61000km při koupi, r.v. 1978. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lukas
Založen: 14.2.2007 Příspěvky: 8
|
Zaslal: so duben 07, 2007 9:46 am Předmět: |
|
|
čus kofejn, já když mám peníze tak tankuju shell v-power racing, pak to jezdí jak raketa, mám taky takovou podělanou barvu, největší sranda byla když jsem si to koupil a pak jsem s tím po praze jezdil ještě s táborským číslem,
jinak jsem tu svou včera vytáhl po zimně z garáže, na potřetí už naskočila a rovnou jsem mohl vyjet, akorát k mému obrovskému sklamání jsem zjisitl že mi docela vyrezly zadní dveře, to se s tím opravdu nedá nic dělat? stojí to v garáži a stejně to rezne? to se mi ani nechce věřit |
|
Návrat nahoru |
|
|
zastavaman Site Admin
Založen: 13.2.2007 Příspěvky: 116
|
Zaslal: so duben 07, 2007 11:29 am Předmět: |
|
|
řekl bych, že se s tim fakt nic jinýho než nechat to reznout dělat nedá - krom koupě novejch dvěří
ono tomu kupříklad ani prospěje, když se s tim na podzim projedeš po suchý silnici na kterou už ale předtim solili a pak to neumeješ - sůl si hezky přes zimu udělá svý _________________ Zastava navždy a ještě déle! |
|
Návrat nahoru |
|
|
kofejn
Založen: 3.4.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Kutnohorsko
|
Zaslal: út duben 10, 2007 11:38 am Předmět: |
|
|
Tak jsem včera nakouk pod auto a rez je na víc místech a ne jen na předních blatníkách. Koupil jsem nový vzduchový filtr a ptal se i na blatníky. Překvapilo mě, že se dají ještě sehnat nové - 1650 Kč a plechových i jiných dílů je docela dost.
Na Shellku rozhodně jezdit nebudu, budu jezdit na naturál běžný a možná někdy koupím aditivum . _________________ Nový majitel "fárokáry". Vše je původní, 61000km při koupi, r.v. 1978. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ondro
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 40 Bydliště: detva(SR)
|
Zaslal: pá červen 22, 2007 8:44 pm Předmět: |
|
|
preboha to kde si zohnal tie blatniky a ine veci???to by am hrozne zaujmalo |
|
Návrat nahoru |
|
|
kofejn
Založen: 3.4.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Kutnohorsko
|
Zaslal: pá červen 22, 2007 8:59 pm Předmět: |
|
|
ondro napsal: | preboha to kde si zohnal tie blatniky a ine veci???to by am hrozne zaujmalo |
Normálně jsem se zeptal v náší vesničce střediskový . Prodavači mají online přístup do nějakého skladu, a listují v položkách. Do druhého dne nebo i odpoledne(objednávám-li ráno) součástku dovezou . Můžu se zeptat, z kterého skladu vozí, ale tuším že z Kolína.
Konečně jsem si zjistil, kolik mi fárokára papká a vyšlo to na 6,3l silně neúsporné jízdy na hory a zpět. Byl jsem příjemně překvapen . Je pravda, že po městě jízdy moc nebylo. _________________ Nový majitel "fárokáry". Vše je původní, 61000km při koupi, r.v. 1978. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ondro
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 40 Bydliště: detva(SR)
|
Zaslal: so červen 23, 2007 9:11 am Předmět: |
|
|
tak k takej spotrebe gratulujem...nase auto konecne zmudrelo, takze ziadne vazne poruchy, akurat odisiel bowden na rucnej brzde, ale to je malickost..pravdepodobne sa auto ide striekat, a bude asi tmavo cervene s strieborno-ciernymi diskami...
este jeden dotaz:daju sa kupit na zastavu plynove piesty ktore drzia piate dvere?treba original na zastavu, alebo stacia aj dake univerzalne?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
zastavaman Site Admin
Založen: 13.2.2007 Příspěvky: 116
|
Zaslal: po červen 25, 2007 1:48 pm Předmět: |
|
|
ty vzpěry by mě taky zajímaly, ale imho páč je to fiat a žigul je taky fiat, tak bych se kouk po žiguláckejch... _________________ Zastava navždy a ještě déle! |
|
Návrat nahoru |
|
|
ondro
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 40 Bydliště: detva(SR)
|
Zaslal: út červen 26, 2007 8:45 pm Předmět: |
|
|
a este jeden dotaz:co vravite nato, ze by sa dal do zastavy motor+prevodovka z fiata ritmo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
zastavaman Site Admin
Založen: 13.2.2007 Příspěvky: 116
|
Zaslal: st červen 27, 2007 8:18 am Předmět: |
|
|
co vim, tak převodovka se tam s nějakejma úprava nacpat dá, motor netušim, podle mě záleží hlavně na tom, jestli má stejný úchyty v kastli, o čemž pochybuju - ale to neni nic neřešitelnýho _________________ Zastava navždy a ještě déle! |
|
Návrat nahoru |
|
|
ondro
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 40 Bydliště: detva(SR)
|
Zaslal: st červen 27, 2007 11:34 am Předmět: |
|
|
ale to by nebolo treba aj dake povolenie o prestavbe auta? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Igor
Založen: 15.2.2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: st červen 27, 2007 9:06 pm Předmět: |
|
|
Nebylo by třeba úprav, páč ty motory z ritma vypadají naprostro stejně. Krom samozřejmě dvouvaček typu 105 TC a tak dál...
Jinak ritmo bylo přece nástupce 128, takže zdědilo nejenom motor 1116ccm, ale i nápravy a pod. (samozřejmě s drobnými upravami).
Takže jedinej problém bys měl s typem motoru, kterej je vylitej společně s blokem motoru na jeho boku - u výfukového potrubí - na to bys musel nějak vyzrát - např. ho odbrousit a vymluvit se, že nevíš kde je, nebo ho nějak modelářsky předělat - ritmo má označení FIAT 138 A..... a Zastava má 128 A...(064) a pod. takže předělat trojku na dvojku a zanýst to pak olejem, bordelem a pod. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ondro
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 40 Bydliště: detva(SR)
|
Zaslal: čt červen 28, 2007 12:30 pm Předmět: |
|
|
a nejaka legalna cesta by nebola? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|